Aangekomen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Renske Bouwmeester - WaarBenJij.nu Aangekomen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Renske Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Hong Kong

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

14 September 2017 | Hong Kong, Hong Kong

Jaaaaa we zijn er!

Het heeft even geduurd maar we zijn er dan nu eindelijk! Door de vertraging op Düsseldorf uiteindelijk om ongeveer half 6 vertrokken in plaats van tien over half 5.
Helaas hadden we door deze vertraging onze overstap in Heathrow gemist. Geen idee hebbend wanneer de volgende vlucht zou gaan werden we door het personeel ergens in de rij gezet en vrij snel daarna al weer uit de rij gehaald door een man die ons op de goede weg hielp. Hij stuurde ons ergens heen waar ze onze tickets en bagage hebben om geboekt. Het enige wat wij nog moesten doen was onze hand bagage en wijzelf weer door de check heen en wachten.

Onze vlucht ging pas om 21:45 en we waren om 19:15 al op Heathrow... nog wel even wachten dus. Tijd genoeg om ff rond te neuzen en wat te eten. De tijd ging nog best snel en om 22:00 zijn we aan onze langste vlucht begonnen. Een hele zit en aan het einde waren we blij dat we er eindelijk waren.

Ik heb wel kunnen genieten van het uitzicht. Vanuit Düsseldorf mooi zonnig en mooie wolken en later vanuit Heathrow donker maar super veel mooie lichtjes!

Om 10:55 zijn we geland in Hong Kong, wat voor ons 16:55 lokale tijd was. Daarna door de paspoort controle, op zoek naar onze koffers en nog geld wisselen. Klaar om met de metro richting ons appartement te gaan. Het was met de metro's soms even zoeken maar het ging eigenlijk allemaal erg snel en gemakkelijk.

Eenmaal binnen bij het giga flatgebouw wel even een beetje klungelen. Om er voor te zorgen dat er geen vreemden binnen rond hangen moesten we ons paspoort laten zien en onze namen laten noteren, zodat ze wisten wie we zijn en hoe lang we daar zouden blijven. Dit alles gaat alleen wat lastig als de vrouw achter de balie geen Engels spreekt. Gelukkig was er een meisje dat ons hielp vertalen en na wat dingen noteren konden we door naar ons appartement.

Een hele onderneming, maar alles is goed gegaan. Inmiddels was het hier half 11 's avonds en vonden we het de hoogste tijd om ff goed bij te slapen.

Op het moment van schrijven is het hier 10:45 (voor jullie dus 05:45). We gaan zo eerst maar eens ontbijten en dan maar zien wat we vandaag willen gaan doen.

Ik spreek jullie snel!

- Renske

• 15 September 2017 - 07:02

Stephanie Bouwmeester:

Wat een reis en belevenissen zeg! Hebben jullie toch maar mooi gedaan. Nu kan het avontuur echt beginnen.
    Super leuk om zo te kunnen volgen!
    Veel plezier dames met verkennen

• 15 September 2017 - 13:40

Fred Jansink :

De kop is eraf ...
    Wel spannend zo

• 15 September 2017 - 20:09

Jan Stokkers:

Renske,

Heel veel plezier en zeker straks als je wat gesettled bent. Direkt al de eerste dag een hele ervaring: vlucht vertraagd en dan aansluiting missen. Maar uiteindelijk aangekomen, vaak gaat het goed, je hebt namelijk je stem bij je en da's wel handig :) (Maar ja met die japanners of chinezen....)

mvg

Jan

• 16 September 2017 - 21:57

Sandra Nollen:

Hoi renske mooi hé hongkong vanuit het vliegtuig al dat water, eilanden en alle torenflats. Ga maar lekker genieten, en veel ondernemen voor je het weet zit de tijd er alweer op.
    Heel veel plezier.

Groetjes Sandra