Is er weer een! (Nu hopelijk met inhoud ;p) - Reisverslag uit Ap Lei Chau, Hong Kong van Renske Bouwmeester - WaarBenJij.nu Is er weer een! (Nu hopelijk met inhoud ;p) - Reisverslag uit Ap Lei Chau, Hong Kong van Renske Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Is er weer een! (Nu hopelijk met inhoud ;p)

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

14 Oktober 2017 | Hong Kong, Ap Lei Chau

Hoi allemaal! Het is een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb hier. Na stage ben ik vaak erg moe (zo erg soms dat ik me niet eens kan herinneren wat we de dag er voor gedaan hebben)en heb ik geen puf meer om nog een half boek te typen ;p. Voor de gene die heel graag over de afgelopen weken wat gedetailleerdere verslagen wil lezen kan naar de site van Chamyra (chamyrametrenskeinhongkong.waarbenjij.nu).

Deze week was vrij rustig. De ochtenden met de dierenarts en assistenten mee om te helpen en mee te kijken en de middagen vrij rustig. Dinsdag hadden we iets heel anders te doen. We mochten mee naar de wilde makaken apen. Om de populatie goed te houden vangen ze de apen en castreren deze als ze oud genoeg zijn. Als eerste mee helpen alle spullen die nodig waren om daar een plek te creëren waar we de apen konden opereren.
Eerst was het nog niet zeker of er wel apen gevangen zouden worden en het duurde en duurde maar. Chamyra en ik verloren een beetje de moed dat we nog konden helpen bij de apen. Gelukkig werden er uiteindelijk wel apen gevangen en konden we mee.

Eenmaal aangekomen op de plek waar de apen gevangen waren geholpen met uitladen en daarna de tenten en tafels neerzetten om de apen klaar te maken voor de operatie. Er was best een groot team aanwezig en we kregen uitleg over hoe alles zou gaan verlopen en wat we wel en niet moesten doen. Chamyra en ik mochten helpen met de apen die net onder narcose waren naar de eerste tafel te brengen. Als we tussen door even moesten wachten konden we mooi even mee kijken hoe de operaties verliepen. Echt super cool om allemaal te zien!

Vandaag zijn naar Causeway Bay geweest. Daar zit ergens een spellen winkel waar Chamyra en ik wel graag wilden kijken. Het duurde even voor we hem gevonden hadden, hij zit namelijk op 23 hoog ;p. Toen we er dan eenmaal waren bleek hij nog tot half 3 dicht te zitten. Toch maar weer naar beneden en maar even wat anders doen. Na wat Googlen nog een spellenwinkel gevonden dus zijn we daar eerst naar toe gegaan. Een kleine winkel op 2 hoog. We waren de enige die er waren, samen met dan de 2 eigenaren. Na even rond kijken hebben we beide erg leuke dingen gekocht. Inmiddels was het al wat later en ons plan was deze avond naar Victoria Peak te gaan.
Met de metro naar Central en vanuit daar konden we met een tram naar de top. Eenmaal daar zagen we dat er een gigantische rij stond en we hadden weinig geduld om te wachten. Dan maar een taxi. We stonden wat verdwaald te kijken en ineens stopt er een taxi die ons aanspreekt en vraagt waar we heen willen. Wij gevraagd naar Victoria Peak en hij, in wat gebrekkig Engels, een soort van ja gezegd. Na een stuk rijden worden we erg ergens bij een winkelcentrum uitgelaten en moeten we 288 Hong Kong dollar betalen. Nogal veel voor ongeveer 9 minuten in de taxi, maar deze man zat al heel erg te klooien met de teller voor het geld. Naja weinig aan te doen dus maar kijken waar we nu waren.
Inmiddels hadden we allebei nogal trek dus maar op zoek naar wat te eten... er was er niets anders te vinden dan een mac Donalds dus dan daar maar heen ;p. Toen maar weer met de taxi , met nu gelukkig wel een fatsoenlijke chauffeur, weer naar het metro station en naar ons appartement.
Nog even Magic gespeeld met onze nieuw gekochte kaarten en nu heerlijk op de bank niksen.

Morgen nog een dagje weekend en dan maandag weer beginnen aan stage. Maarrr deze maandag is wel extra leuk, niet alleen omdat ik jarig ben ;p maar ook omdat pap en Ruben hier komen voor die week !!! Echt mega veel zin in!!

Ik hoop dat ik deze komende en (helaas) laatste week weer wat meer puf heb om wat meer te typen. Dat was em dan voor nu...
Ik spreek jullie snel!

- Renske

• 14 Oktober 2017 - 19:23

Wilma :

Hoi Renske... ik denk dat je dan wel heel erg moe bent steeds.....
    Er is verder niets te lezen... haha... en dan ben je ook nog 6 uur eerder jarig .. of wel..6 uur korter 19 jaar en 6 uur langer 20 jaar... valt ook niet mee

• 16 Oktober 2017 - 20:07

Hermien & Jan Stokkers:

Hoi Renske,

Gefeliciteerd met je verjaardag. Denk dat we, hoewel het hier nog maandag 16-10 is, net te laat zijn voor jouw tijdszone. Maar zou het je pas dinsdag bereiken, het is niet minder gemeend en dan moet je er dinsdag ook nog maar een mooie dag van maken. Wat trakteren ze eigenlijk in china als ze jarig zijn, het staat me vaag bij dat ze de verjaardag niet op de geboortedag vieren. Klopt dat?
    Verder nog een fijne periode toegewenst.

Jan & Hermien